UGOVOR O PRODAJI NA DALJINU
Zaključen dana __________ godine u Vranju između:
- 3NET DOO Vranje, ul. Vrtlarska 21, Vranje, MB: 21399876, PIB: 110902747 , koga zastupa: Marjan Davčevski (u daljem tekstu: Prodavac) i
- ________________________________________________________________________________________ (u daljem tekstu: Kupac).
Predmet ugovora
Član 1
Ovim ugovorom Prodavac prodaje robu ili pruža usluge, a Kupac kupuje _______________ (dalje: roba/usluge).
Prodavac je obavezan da Kupcu izda račun i preda robu, kako bi Kupac postao njen vlasnik. Kupac se obavezuje da preuzme robu koja je predmet ugovora i isplati Prodavcu ugovorenu cenu.
Ovaj ugovor zaključen je izvan poslovnih prostorija trgovca, bez fizičkog prisustva trgovca i potrošača, posredstvom interneta kao sredstva komunikacija kao ugovor o prodaji na daljinu u smislu odredbe Zakona o zaštiti potrošača (dalje: Zakon)
Pretpostavke za zaključenje ugovora
Član 2
Kupac zaključenjem ovog ugovora potvrđuje da ga je Prodavac pre zaključenja ugovora na jasan i razumljiv način na srpskom jeziku ili jeziku nacionalne manjine, u skladu sa odredbama zakona, obavestio o:
1) osnovnim obeležjima robe ili usluge;
2) poslovnom imenu, matičnom broju, poreskom identifikacionom broju, adresi sedišta, adresi elektronske pošte na koju potrošač može da izjavi reklamaciju i broju telefona;
3) prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati ako se zbog prirode robe ili usluge prodajna cena ne može utvrditi unapred, kao i o svim dodatnim poštanskim troškovima i troškovima transporta i isporuke i mogućnosti da se ti troškovi mogu staviti na teret Kupca;
4) načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza;
5) postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe ili usluge ugovoru;
6) načinu izjavljivanja reklamacije Prodavcu, a naročito o mestu prijema reklamacije i načinu postupanja Prodavca po istim, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava Kupca po osnovu saobraznosti;
7) kod prodaje tehničke robe Prodavac pruža Kupcu informacije o dostupnosti rezervnih delova, potrošnog materijala, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i popravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno nakon prestanka proizvodnje ili uvoza robe;
8) uslovima za raskidanje ugovora, ako je zaključen na neodređeno vreme ili uslovima ukoliko se produžava automatski.
9) eventualnom trošku korišćenja sredstava komunikacije na daljinu za zaključivanje ugovora;
10) vremenskom periodu, postupku i uslovima za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora o prodaji na daljinu u skladu sa Zakonom;
11) obavezi da plati Prodavcu troškove zbog odustanka u skladu sa zakonom, ako Kupac ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je podneo zahtev, obrazac za raskid;
12) tome kada Kupac ne može da koristi pravo na odustanak ili o okolnostima pod kojima Kupac gubi pravo na odustanak od ugovora u skladu sa odredbama Zakona;
13) postojanju ugovornog odnosa između Prodavca i poštanskog operatora preko koga Kupac može da pošalje robu o trošku Prodavca, u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti;
14) dužnosti Kupca da snosi troškove povraćaja robe u slučaju odustanka od ugovora i, za ugovore na daljinu, ako se roba zbog svojih karakteristika ne može vratiti poštom, troškove vraćanja robe;
15) postojanju i uslovima za polaganje depozita ili drugih finansijskih garancija koje Kupac na zahtev Prodavca treba da plati ili dostavi.
16) mogućnosti vansudskog rešavanja sporova.
Pravo na jednostrani raskid ugovora
Član 3
Kupac ima pravo na jednostrani raskid ovog ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana od dana kada je roba dospela u državinu Kupca ili lica koje je on ovlastio za prijem robe, a koje nije prevoznik, bez obzira na razloge.
Kupac ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, blagovremeno u roku od 14 dana.
Ugovarači saglasno konstatuju da je Prodavac predao Kupcu obrazac za jednostrani raskid ugovora, kao i da je Kupac upoznat sa obavezom da izjavu o raskidu ugovora dostavi Prodavcu u pisanom obliku, pri čemu obrazac za odustanak od ugovora o prodaji na daljinu sadrži:
– naziv, adresu,broj telefona i adresu elektronske pošte trgovca na koje Kupac dostavlja obrazac za jednostrani raskid ugovora;
– informaciju o dužnosti potrošača da snosi troškove povraćaja robe u slučaju odustanka od ugovora
– način i rok za vraćanje isporučene robe i povraćaj novčanih sredstava.
U slučaju jednostranog raskida ugovora Kupac je obavezan da u roku od 14 dana od dana saopštenja izjave o otkazu, primljenu robu pošalje nazad Prodavcu , bez dodatnih obaveza povodom raskida ugovora, osim troškova vraćanja.
Prodavac je obavezan da Kupcu vrati primljeni novac, najkasnije u roku od 14 dana od dana raskida ugovora,odnosno,od dana kada je izjava o raskidu saopštena Prodavcu.
Prodavac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva Kupca za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio Prodavac.
Prodavac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je Prodavac ponudio da sam preuzme robu.
Izuzeci od prava na raskid ugovora
Član 4
Kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora u sledećim slučajevima:
1) pružanja usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena, ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti Kupca i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada Prodavac u potpunosti izvrši ugovor;
2) isporuke robe čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje Prodavac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
3) isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima Kupca ili jasno personalizovane;
4) isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
5) ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu;
6) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
7) isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
8) isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
9) ugovora zaključenih na javnoj aukciji;
10) isporuke digitalnog sadržaja koji nije isporučen na trajnom nosaču zapisa ako je izvršenje započelo posle prethodne izričite saglasnosti Kupca i njegove potvrde da zna da na taj način gubi pravo na odustanak od ugovora.
Isporuka robe
Član 5
Ukoliko postoje uslovi za isporuku, zaključenje ovog ugovora i isporuka robe se može izvršiti istovremeno.
Prodavac je dužan da Kupcu isporuči robu u ispravnom stanju, najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora na daljinu, osim ako nije nešto drugo ugovoreno.
Saobraznost robe i nedostaci
Član 6
Prilikom prijema robe Kupac je dužan da pregleda robu i proveri da li je saobrazna naručenoj robi, te da blagovremeno obavesti Prodavca o nedostacima koji se mogu uočiti pregledom.
Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na Kupca.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i
prirodom određene nesaobraznosti.
Momenat prelaska rizika sa Prodavca na Kupca je momenat predaje robe Kupcu ili licu koje je Kupac ovlastio za prijem robe u njegovo ime.
Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru.
Kupac ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
U slučaju postojanja nedostataka za koje Prodavac odgovara, na prava Kupca i postupak ostvarivanja prava primenjuju se odredbe Zakona, osim ako je, u skladu sa tim zakonom, ugovoreno drugačije. Potrošač ima pravo da bira između opravke ili zamene kao načina otklanjanja nesaobraznosti robe, ako to nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora.
Isplata cene
Član 7
Kupac se obavezuje da za robu koje je predmet ovog ugovora isplati Prodavcu ugovorenu cenu uplatom na tekući račun Prodavca ili uplatom kupoprodajne cene pouzećem – kurirskoj službi koja vrši dostavu robe.
Propuštanje preuzimanja robe
Član 8
Ukoliko Kupac ne preuzme robu koju mu je poslao Prodavac u skladu sa ovim ugovorom odgovoran je za štetu koju prouzrokuje Prodavcu.
Pod štetom se podrazumeva oštećenje robe i troškovi koje Prodavac ima zbog propuštanja Kupca da preuzme robu i to: troškovi čuvanja, prepakivanja, vraćanja robe i slično.
Vansudsko rešavanje sporova
Član 9
Ugovarači su saglasni da se u slučaju spora, pokuša njegovo rešavanje vansudskim sredstvima u skladu sa odredbama o potrošačkom sporu predviđenim Zakonom.
Na odnose između Prodavca i Kupcaca koji nisu uređeni odredbama ovog zakona, primenjuje se zakon kojim se uređuju obligacioni odnosi.
Broj primeraka ugovora
Član 10
Ugovor je zaključen posredstvom sredstava komunikacija, i to: email-om u jednom originalnom primerku na osnovu koga je napravljeno 2 kopije, po jedan primerak za svaku ugovornu stranu. UGOVORNE STRANE | |
PRODAVAC ___________________________ | KUPAC ___________________________ |